Túl sok volt a cukor? Így lehetsz jobban!

A cukor hatása veszélyes lehet a szervezetre
A cukor hatása veszélyes lehet a szervezetre

Nincs semmi baj azzal, ha néha megleped magad egy kis édességgel. Akadnak azonban olyan napok, amikor nem bírunk mértéket tartani. Ünnepek, szülinapi buli vagy csak egy lusta vasárnap. Ami pedig abban a pillanatban kényeztetésnek tűnik, csikorgó hassal és remegő végtagokkal bosszulja meg magát. A túlzott cukor bevitel tehát nem tréfa. De mégis miért? És mit tehetünk, ha már megtörtént a baj?

Cukor a szervezetben

Amikor megeszel egy szelet tortát, a szervezeted glükózra bontja a benne található cukor molekulákat. A glükóz felszabadul a véráramban, ami miatt felemelkedik a vércukor szint. Ahhoz, hogy visszaálljon az egyensúly, a szervezeted inzulint termel, ami bekebelezi a glükózt. A megmaradt cukor, amit nem sikerült felhasználni, a zsírpárnákban raktározódik el.

A legnagyobb baj a túl sok cukor bevitellel az, hogy csak még több édességet kívánsz utána. Tehát az első lépés a cukor túltengés kezelésében, hogy kilépjünk ebből a körből. Íme, ezt kell tenned!

Egyél fehérjét és rostokat!

A fehérjék és a rostok segítenek stabilizálni a vércukor szintet. Ehetsz almát, keményre főtt tojást, humuszt és zöldségeket. Ez megakadályozza, hogy a cukor miatt lezuhanjon a vércukor szinted, és újra éhes legyél.

Menj el jógázni!

Sokan a munkahelyi, magánéleti stressz enyhítése miatt vigasztalják magukat édességgel. Kutatások azonban kimutatták, hogy a cukor csak még egy lapáttal rátesz az ingerlékeny hangulatra. Ergo, a kevesebb cukor kevesebb idegbajt is jelent. Idegességed kezeld inkább sporttal! Semmi sem lazít el és simít ki annyira, mint egy jó jóga óra.

Készíts elő egészséges ételt!

A túl sok cukor arra ösztökélhet, hogy folytasd a bűnözést. Tehát például gyorsételt válassz egy egészséges főzelék helyett. Készíts elő otthon olyan vacsorát, amit lelkiismeret-furdalás nélkül megehetsz, ha újra megéheznél!

Vigyél be probiotikumokat!

A cukor nem csak téged hizlal, de egyes szervezetünkben megtalálható baktériumokat is. Úgyhogy, ha legközelebb elkap az édesség láz, gondolj a bélben lévő bacikra is! Görög joghurttal, savanyú káposztával, probiotikus készítményekkel enyhítheted a hatást.

(D.R.) A cikk forrása itt >>

Hallottál már a 16/8-as diéta elképesztő hatékonyságáról?

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>