Egy felmérés szerint tíz nőből hét eszik süteményt, édességet vagy csokoládét, hogy enyhítse a stresszt. Az édességeken kívül a pizza és a chips a legelterjedtebb fogás a stressz csökkentésére. Ezekről az ételekről persze tudjuk, hogy pozitív hatással vannak az elménkre, testünknek viszont legtöbbjük kifejezetten káros lehet. Az egészséges életmód így veszélybe kerül.

Étkezési tanácsadók szerint a fenti ételeket kiválthatjuk az alábbiakkal, amelyeket tetszőleges receptek alapján elkészíthetünk:

–  Tökmag

–  Chia mag

–  Lazac

–  Teljes kiőrlésű rizs

–  Quinoa mag

–  Csicseriborsó

–  Kókusz

–  Spárga

–  Spenót

–  Bab

Tudatos táplálkozással megszűnik a bűntudat

Alex Blossom szerint a gyorsételek fogyasztása miatt letargikusan, fáradtan érezhetjük magunkat, és ezek a fogások a gondolkodásunkra is negatív hatással lehetnek. Ha az egészséges életmód nem számít, gyorsételek mellett döntünk, akkor lelkiismeret-furdalásunk lesz, hiszen tudjuk, hogy testünknek káros anyagokat fogyasztottunk. Ha tudatosan táplálkozunk, elkerülhetjük ezt a bűntudatot. Szakértők szerint éppen táplálkozásunkkal sodorjuk magunkat a szomorú élet felé.

Nem szabad túlzásokba esni

Mindig gondold át kétszer, mit készülsz elfogyasztani, és egyáltalán éhes vagy-e. Vizsgáld meg, hogy amit megenni készülsz, milyen hatással lesz a szervezetedre, és ha már megetted, elégedett leszel-e magaddal. Csak annyit egyél, amennyit boldogan elfogyasztasz. Bármit is eszünk, kellemetlen érzés, ha túlzásba visszük. Ez is az egészséges életmód része, figyelj oda erre is!

(K.D.)

A cikk forrása itt >>