Ételek, amelyek erősítik a memóriát

A memória állapotát különböző ételekkel javíthatjuk
A memória állapotát különböző ételekkel javíthatjuk

Az vagy, amit megeszel – tartja a mondás. A táplálékok befolyásolják az egészségünket, a közérzetünket és a memóriánkat is. Ezért a különböző memória-javító technikákon kívül az étkezéssel is segíthetjük az agyunk működését. 

Biztosan veled is előfordult már, hogy elfelejtettél valamit és bosszankodtál emiatt. Annyi mindent kell fejben tartanunk, nem csoda, hogy feledékenyek vagyunk. Hogy minél jobb mentális állapotban lehess, fogyaszd az alábbi ételeket! A hatás nem csak a fittebb memóriában jelentkezik majd, hanem sokkal egészségesebb is leszel tőlük. (A téli depresszió ellen is ajánlottunk már ételeket, erről alább olvashatsz.)

A sötét, téli napokon is lehet jobb a kedved!

Egészséges olajok

Az E-vitamin egyfajta csodaszerként működik. Antioxidánsként felveszi a harcot a káros szabad gyökök ellen, szépítő hatással van a bőrre, és segít megvédeni az idegsejteket. Nagyon fontos, hogy az E-vitamint természetes formában vigyük be a szervezetünkbe, ne kiegészítő formájában. A zsírban oldódó vitamint könnyen túl lehet adagolni, és az többet árt, mint használ.

Mivel az ételek többségének elkészítéséhez szükség van különböző olajokra, ezért sokat tehetünk magunkért, ha egészséges olajokat használunk. Használj E-vitaminban gazdag növényi olajokat, amilyen a mogyoróolaj, a mandulaolaj, a dióolaj, a napraforgóolaj, a tökmagolaj, a szőlőmag-olaj és a legnépszerűbb olívaolaj. Természetesen az alapanyagok, amelyekből az olajat kinyerik, szintén egészségesek, úgyhogy fogyaszd azokat is bátran!

Az egészséges olajok megtalálhatók állati eredetű olajokban is, mint a halolaj és lazacolaj. Fogyaszd akár ezeket az olajokat, vagy magukat a halakat! A makrélát, a tonhalat, a szardíniát, a lazacot, hiszen a bennük található omega-3 zsírsavak mind jó hatással vannak a memóriára és a közérzetre is.

Sötétzöld leveles zöldségek

Az olyan sötétzöld leveles zöldségek, mint a brokkoli, a spenót, a sóska, a rukkola, a fodros kel és mángold mind értékes E-vitamin források. Továbbá magas a folsav, az A- , B- és K-vitamin tartalmuk, emiatt rendkívül egészségesek.

Avokádó

Ez az univerzális növény csodás antioxidáns bomba. Tele van vitaminnal, amelyek közül a magas E-vitamin tartalom szintén pozitív hatással van az emlékezőképességre, és csökkenti az Alzheimer-kór kialakulásának kockázatát.

Figyelem! Véralvadásgátló gyógyszer szedése esetén nem ajánlott fogyasztani.

Vörösbor

Tanulmányok kimutatták, hogy azoknál az embereknél, akik mérsékelt mennyiségben fogyasztanak jó minőségű vörösbort, csökkent az Alzheimer-kór kockázatának kialakulása. A kis mennyiségben elfogyasztott vörösbor jó hatással van a memóriára is.

Bogyós gyümölcsök

Az olyan gyümölcsök, mint az eper, az áfonya, a szeder, a málna és az acai bogyó segít megfékezni az életkorral járó kognitív funkciók romlását.

Természetesen nem mondhatjuk, hogy ezeknek az ételeknek a fogyasztásával rögtön emlékezni fogsz mindenre. De az biztos, ha ezeket beviszed az étrendedbe, akkor segítenek csökkenteni a gyulladási folyamatok kialakulását, ami a memóriád állapotát is befolyásolja.

 (H.N.)

A cikk forrása itt >>