Nem megy az elalvás? Próbáld ki ezt a trükköt!

A kor haladtával az elalvás is nehezebben megy
A kor haladtával az elalvás is nehezebben megy

Az alvászavar sokunknak ismerős lehet. Képesek vagyunk hosszú perceken, sőt, akár órákon át forgolódni, mire végre álom jön a szemünkre. Több alternatív megoldásról is olvasni az interneten, van, aki levendulaolajjal, van, aki meditációs videókkal próbálkozik. Az Insider újságírójának azonban az alvászavar ellen más vált be.

A trükk egy katonától származik

Az amerikai hadsereg egyik katonája esküszik egy módszerre, mely a katonákat még a legnyugtalanabb, legstresszesebb helyzetekben és helyszíneken is segíti elaltatni. Állítása szerint módszerének segítségével nem kell több két percnél, mire álomba szenderülünk.

A módszer

Kezdetnek csukd le a szemedet és lazítsd el az arcizmaidat! Az arcod után szépen haladj lefelé, és hagyd, hogy az egész tested nyugalmi állapotba kerüljön! A lábaddal kell zárnod a folyamatot.

Miután kellőképpen ellazultál fizikailag, mély lélegzeteket kell venned. Próbáld meg kikapcsolni az agyadat! Ha úgy érzed, az elméd is ellazult, az alábbiakból válassz egyet és csináld végig!

  • Képzeld magadat egy kenuba egy nyugodt tó közepére, a tiszta, kék égbolt alá!
  • Képzeld magadat egy kellemes függőágyba, amint egy koromsötét szobában fekszel!
  • Ismételgesd magadban legalább 10 másodpercig, hogy „ne gondolkozz, ne gondolkozz, ne gondolkozz”!

A módszert egyébként 1981-ben, Lloyd Bud Winter könyvében írták le először, és 6 hét intenzív gyakorlás után elvileg 96 százalékos sikerrel működik.

De tényleg működik?

Az újságíró kipróbálta a módszert. Első éjszaka nagy reményekkel látott hozzá az utasítások teljesítésének, ám csalódnia kellett. Miután kudarcba fulladt első próbálkozása, a telefonjáért nyúlt. Az alvászavar szakértői szerint mindenkinek kerülnie kellene az elektronikus eszközök használatát közvetlenül elalvás előtt, mert az általuk kibocsátott kék fény könnyen átverheti az emberi elmét, és azt az érzést keltheti, mintha még mindig nappal lenne.

Az újságíró a második nap már úgy döntött, a telefonját sem viszi be a hálószobába. Változás ugyan még ekkor sem történt.

Aztán a negyedik napon már jelentősen gyorsabban sikerült álomba merülnie. Persze nem csak két percébe telt, de mégis észlelhető volt a javulás. A későbbiekben fokozatosan csökkent az elalvási idő. Az Insider riportere csak egy hétig követte nyomon a fejlődést, ám mivel a szakértők is 6 hetet javasolnak, nem tartjuk kizártnak, hogy a hatodik hét végére tényleg 2 percre csökkenthető az elalvási idő. Egy próbát mindenképpen megér, nem?

(M.F.)                                                                                           A cikk forrása itt >>

5 probléma, ami elrontja a pihentető alvást

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>