A televízió mint médium elképesztő változásokon megy keresztül, ezért érdemes megérteni, hogy miért is tévézünk. Egy elterjedt elmélet szerint az internetes videók iránti növekvő kereslet miatt a televízió haldoklik.
A legnagyobb kérdés az, hogy a most még az interneten aktív fiatalság felnőttkorára hasonló televíziózási szokásokat mutat-e majd, mint szüleik.
Közösségi élmény
Egy Sony által készített jelentés szerint, számos oka van annak, miért nézünk televíziót és még hosszú évekig nem kell aggódni a televíziózásban dolgozóknak. Legalább annyira fontos a közösségi élmény, mint a műsorok színvonala. Kényelemre és barátaink közelségére vágyunk, valamint arra, hogy kapcsolatban legyünk az egész világgal, vagy hogy más emberek életébe nyerjünk betekintést. Ezen szükségletek megértése kulcsfontosságú a televízió jövőjére nézve.
A videómegosztás csak egy lehetőség
A jelentés szerint az új médiumok megjelenésére, amilyenek például az internetes videómegosztók, lehetőségként és nem fenyegetésként kell tekinteni. A folyamatosan változó nézői elvárásokhoz a cégeknek új stratégiát kell kitalálniuk. Új ötletekkel kell előállniuk, hogy minden egyes néző úgy érezze, neki készítik a műsorokat.
Nem lehet tudni, mit fogunk majd nézni
„Egyértelműnek tűnhet miért sikeres még ma is a televízió, azonban a valódi érvek ennél sokkal összetettebbek. Meg kell értenünk, miért nézünk televíziót ma ahhoz, hogy meg tudjuk jósolni, mire lesz kereslet a közeli és távoli jövőben” – mondja Niall Duffy, a Sony IT részlegének vezetője.
A televízió tehát köszöni szépen, még mindig szárnyal és nem tűnik úgy, hogy a közeljövőben kikopna mindennapjainkból.
(K.D.)
A cikk forrása itt >>