Miért olyan fontos a hidratálás télen? A testünk tényleg nem jelez?

A hidratálás télen ugyanolyan fontos, mint nyáron
A hidratálás télen ugyanolyan fontos, mint nyáron

Mindannyian tisztában vagyunk azzal, mennyire elengedhetetlen nyáron a megfelelő folyadékbevitel. Ezerszer hallottuk, hogy ügyelni kell a víz utánpótlásra és el kell kerülnünk a kiszáradást. Na de mi a helyzet a hidegebb hónapokban? A hidratálás télen nem is lenne olyan fontos? Most utánajártunk, mennyi figyelmet érdemel a hidratálás télen.

Télen gyakrabban száradunk ki

Szervezetünknek egész évben ugyanannyi folyadékra van szüksége. Ez persze azzal jár, hogy ha többet izzadunk, többet kell pótolnunk is. Nyáron feltűnőbb az izzadás, hiszen az izzadságcseppek kiülnek a bőrünkre. Ezzel szemben télen elpárolognak, még mielőtt észrevennénk. Tehát miközben izzadunk, a hidratálás télen nem szembeötlő kötelesség, így gyakran el is marad. Arról nem beszélve, hogy a hideg, száraz levegő belégzése szintén folyadékvesztést okoz testünkben. Sőt, télen negyven százalékkal kevésbé érezzük magunkat szomjasnak, mint nyáron. A hidratálás télen tehát tudatosságunkon múlik, hiszen szervezetünk jelzésére kevésbé számíthatunk.

A hidratálás télen ugyanolyan fontos

Miért olyan nagy gond, ha februárban kevesebb folyadékot iszom, mint júliusban? Nos, íme egy kis emlékeztető, miért is olyan elengedhetetlen a megfelelő vízbevitel és hidratálás télen.

A víz testünk súlyának hatvan százalékát teszi ki, és minden szervünk működése rajta múlik. Valamint a víz kimossa a méreganyagokat a szerveinkből, miközben segít elszállítani az oxigént és a tápanyagokat a sejtekhez.

Ha kiszáradunk, szervezetünk nem képes ellátni a normál funkciókat, elfárad és kimerül. Hiába aludjuk ki magunkat és készítünk szuper egészséges reggelit, elegendő víz nélkül a szervezetünkben mindez mit sem ér.

Hogyan biztosítható a megfelelő hidratálás télen?

A hidratálás télen egyszerűbb, mint gondolnánk. A napi két liter víz bevitele mellett számos lehetőségünk van folyadékszintünk karbantartására. Hideg időben például jól esik egy nagy gőzölgő tál leves ebédre, ami szintén jó pár deciliter folyadék fogyasztását garantálja.

Vízen kívül napközben még zöldteával tölthetjük fel antioxidáns raktárainkat, este pedig kamilla tea segítheti az elalvást. A hidratálás télen a különböző citrusfélékkel is kivitelezhető. A narancs és a grapefruit például nagy részben vízből állnak, így tökéletes hidratáló falatok.

(D.R.)  A cikk forrása itt >>

Téli bőrápolás: egyvalamit biztosan rosszul csinálsz!

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>