Miért érdemes uszodabérletet váltanod még a nyári szezon előtt?

Az úszás előnyei mind fontosak az egészség megőrzéséhez
Az úszás előnyei mind fontosak az egészség megőrzéséhez

Halászd elő a fürdőruhád és irány az uszoda! Az úszás előnyei számtalan módon segítenek, hogy felkészülj az idei bikini szezonra. Kiváló edzésforma, amit mindenki kortól és fizikai állapottól függetlenül végezhet. Még nem győztünk volna meg? Olvasd el a listánkat, hogy kedvet kapj a rendszeres úszáshoz! Íme, az úszás előnyei nyolc pontban:

1. A teljes testet átmozgatja

Az úszás előnyei közül elsőként említendő, hogy a háttól a karokon át a lábujjakig, mindenhol átmozgat. Az egész testet erősíti, anélkül, hogy súlyzóznod kéne. Így egy edzésen sem maradhat ki egyetlen kényes terület sem.

2. Ízület-barát

Méghozzá úgy erősít, hogy közben kíméli az ízületeket. Az úszás előnyei közül kiemelkedik, hogy akár sérülések után vagy térdfájás esetén is végezhető. Nem terheli az ízületeket, így kiváló mozgásforma idősebb korban is.

3. Szálkásít

Az úszás segít, hogy szép, szálkás izomzatot építhess. Egyszerre növeli az ellenálló képességet és remek kardió edzés. Emellett az úszás előnyei még az emésztés felgyorsulásában és az izmok rugalmasságának növelésében is mérhetők.

4. Jót tesz a tüdőnek

Az úszás előnyei a tüdőre is kihatnak. Úszás közben a légzés rendszeres és mély, mely a tüdő kapacitásának növekedését eredményezi. Mindemellett az asztmával küzdőknek is remek edzésforma. Az uszoda nedves levegője ugyanis csökkenti a sport miatt fellépő asztmás tünetek megjelenését.

5. Nincs szükség drága kiegészítőkre

Egy fürdőruha, úszószemüveg és sapka minden, amire szükséged van, hogy nekikezdhess az edzésnek. Nem kell drága felszerelésre és ruházatra költeni, csak egy uszodabérletre. Nem rossz, igaz?

6. Remek kalóriaégető

Az úszás előnyei közül talán ez a legmeggyőzőbb érv, hogy belefogj. Egy óra úszás alatt ugyanis ötszáz kalóriát is elégethetünk. Emellett az emésztést is beindítja, ami további kalóriák égetését eredményezi. Az úszás tehát tökéletes mozgásforma, amennyiben megszabadulnál néhány plusz kilótól.

7. Variálható

A medencében rengeteg módon végezhetsz eredményes testmozgást. A különféle úszásformákon kívül ugyanis akár tornázhatunk is. A rúgások, ugrálás, vagy a felülés a medence falánál a víz ellenállása miatt hatványozottan hatásos.

8. Felfrissít

Nem kell profi szinten űznöd, hogy élvezhesd az úszás előnyeit. Hiszen a vízben (és nyáron a napon) lenni, máris sokat dob a hangulatunkon. Így nem csak edzettebben, de endorfinnal feltöltve hagyhatod el a medencét.

(D.R.) A cikk forrása itt >>

Ha régóta nem sportoltál, adunk 7 tanácsot, hogyan kezdd újra

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>