Miben más az immunrendszer erősítése 50 felett?

A immunrendszer erősítése 50 felett: az eper és az áfonya kiváló alapanyag
A immunrendszer erősítése 50 felett: az eper és az áfonya kiváló alapanyag

Az immunrendszer különböző szervek, szövetek és sejtek bonyolult kapcsolatából tevődik össze. Feladata, hogy megóvja szervezetünket az idegen behatolóktól, a fertőző baktériumoktól és vírusoktól. A kor előrehaladtával azonban védekező rendszerünk meggyengül, ami súlyos következményekkel járhat. Éppen ezért az immunrendszer erősítése elengedhetetlen egészségünk megőrzéséhez. Olvass tovább és tudd meg, miben más az immunrendszer erősítése 50 felett!

Miért különösen fontos az immunrendszer erősítése ebben a korban?

Ahogy öregszünk, úgy csökken immunrendszerünk hatékonysága. Az orvosok még kutatják, mi okozza ezt pontosan, néhány tény azonban már bizonyított. Szervezetünk egyre kevesebbet termel az immunrendszer működésében részt vevő sejtekből. Nem csak a számuk, de a köztük folyó kommunikáció minősége is megcsappan, így kevésbé hatásosak a kórokozók ellen. Az egyre fogyatkozó T limfociták nem képesek időben felismerni az idegen behatolókat, és nem is képeznek ellenerőt velük szemben. Ezért könnyebben alakulnak ki betegségek, és a gyógyulás is több időt vesz igénybe. Az egészséges életvitel és az immunrendszer erősítése azonban segíthet lelassítani a folyamatot.

Milyen módszerekkel érhető el az immunrendszer erősítése 50 felett?

Vigyázz az egészségedre!

Amennyiben cukorbetegségtől vagy más krónikus betegségtől szenvedsz, légy különösen óvatos! Vedd komolyan az állapotodat, és tarts be minden előírást a kezelésével kapcsolatban! Az immunrendszer erősítésének egyik módja, ha nem tesszük ki felesleges megterhelésnek. Hagyd, hogy a gyógyszerek tegyék a dolguk, megkönnyítve ezzel védekező rendszerünk munkáját!

Aludj!

A kevés vagy nem kielégítő alvás még egy fiatal szervezet ellenálló képességét is gyengítheti. Az immunrendszer erősítése érdekében a napi legalább hét óra alvás ajánlott.

Oldd a feszültséget!

A feszültség nem csak az elménkre, de egész testünkre hatással van. A stressz alvásproblémákat és rendszertelen étkezést okozhat, ezek pedig immunrendszerünk működését is befolyásolják.

Maradj távol a betegektől!

Idősebb korban fogékonyabbak vagyunk a betegségekre. Éppen ezért, ha valaki a közeledben megfázással, náthával küzd, próbáld meg elkerülni! A gyakori kézmosás szintén segíthet a nem kívánt baktériumok távoltartásában.

Oltasd be magad!

Bár idősebb korban az oltások kevésbé hatékonyak, mégsem feleslegesek. Az immunrendszer erősítése oltásokkal megakadályozhatja a tüdőgyulladás és komolyabb influenzák kialakulását.

A felsoroltakon kívül az immunrendszer erősítése az egészséges életmód betartásával érhető el. Amennyiben eleget mozgunk, kiegyensúlyozottan étkezünk és elhagyjuk a dohányzást, rengeteget tehetünk védekezőrendszerünk egészségéért.

(D.R.) A cikk forrása itt >>

Ezek a nélkülözhetetlen vitaminok a változókorban

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>