Kiveszőben van a beszélgetés művészete

A beszélgetés ma már nem divat szemtől szemben
A beszélgetés ma már nem divat szemtől szemben

Észrevetted, hogy a kommunikáció a mai világban szigorúan nézve az e-mailekre és a Facebookra korlátozódott? Nagyon úgy fest, hogy ma már nem divatos felhívni valakit telefonon, ahogyan az élő, szemtől szembeni kontaktus népszerűsége is egyre csak romlik. Az utcán sétálva csak nagyon kevés fiatalt láthatunk a telefonja nélkül. A látvány bizonyára titeket is elgondolkodtat: talán kiveszőben lenne a beszélgetés művészete?

Sokkal egyszerűbb

Beláthatjuk, hogy megvan a maga előnye a technológiáknak, hiszen könnyebb e-mailben és chaten intézni az apróbb kommunikációs feladatokat. A főnök kirúghat e-mailben, elkerülve ezzel az iroda közepén rendezett jelenetet, ahogy a férfi is szakíthat sms-ben, megúszva a kellemetlen zokogást. A technológiai újításoknak köszönhetően, ha akarjuk, az összes kínos beszélgetést megúszhatjuk.

Minden személytelenné vált

Egyre több mindent személytelenítettünk el az életünkben. Nem járunk már bankba, hiszen a netbankunk mindenre képes. Nem járunk üzletekbe sem, hiszen már az élelmiszert is házhoz szállítják, ha azt akarjuk. Akárhonnan rendelhetünk ételt, szervezhetünk utazást otthonról is, ahogyan a számláink befizetéséért sem kell a postára rohannunk. Néha már a gyerekeink is az emeletről írnak nekünk a chat-en, a fogorvosunk, a fodrászunk és a kozmetikusunk pedig rendszeresen sms-ben erősíti meg az időpontjainkat.

Van jó oldala is

Persze nem szabad megfeledkezni a pozitív oldalról sem. Kapcsolatot tartani a szeretteinkkel könnyebb, mint valaha. A távol élő rokonokkal vagy a nyaraló gyerekeinkkel nem kell, hogy teljesen megszakadjon a kontakt, ez pedig mindenképpen előnyös. Régen mennyivel nehezebb volt szülőnek lenni, előfordult, hogy hónapokig egy szót sem hallottál a tengerentúlon levő gyermekedről.

Mégis bosszantó

A jelenség valójában azért mégis bosszantó. A gyerekeink a családi ebédeknél is telefonoznak, ha el akarjuk őket csípni, telefonon kell bejelentkeznünk hozzájuk. Az Y-generáció kényelmetlenül érzi magát az okostelefonja nélkül, mi viszont kényelmetlenül érezzük magunkat, ha a körünkben vannak. Vajon hogyan lehetne megoldani ezt a generációs különbséget?

Bezzeg a telemarketingesek

Elgondolkodtató a telefonmarketingesek esete. Ők bezzeg akármikor felhívnak, szemérmetlenül. Hallottam egy jó trükköt a minap, mely segíthet lerázni őket. „Ne haragudj, valaki csengetett” – mondod, majd félre rakod a kagylót egy jó 5 percre, miután megunja és leteszi. Oh, bárcsak a fránya telemarketingesek is inkább Facebookon vagy e-mailben írnának!

(M.F.)                                                                                             A cikk forrása itt >>

Az ellenállhatatlan emberek ismertető jegyei

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>