Kisokos a betegségek megelőzéséhez: ásványi anyagok és vitaminok 50 felett

A vitaminok 50 felett egyre fontosabbak lesznek
A vitaminok 50 felett egyre fontosabbak lesznek

Korábban is olvashattál már oldalunkon arról, hogy milyen szerepet játszanak a vitaminok 50 felett, és melyek azok, amiket mindenképp pótolnod kell a változókorban. Most azonban összeállítottunk egy kisokost is, amiből könnyedén tájékozódhatsz a vitaminok betegségek megelőzésében vállalt szerepéről.

Vannak olyan betegségek, melyek előfordulási esélye az évek előrehaladtával növekszik, így változókorban különösen ki vagyunk téve a veszélyüknek. Tudni szeretnéd, melyek azok az ásványi anyagok és vitaminok 50 felett, melyek hozzájárulnak ezen betegségek megelőzéséhez? Összeszedtük a legáltalánosabbakat!

Csontritkulás ellen kalcium és D-vitamin

A csontritkulás gyakori betegség 50 felett, ráadásul a nőket nagyobb arányban érinti, mint a férfiakat. Tehetsz azonban ellene, ha gondoskodsz a kalcium és D-vitamin pótlásáról. A csontritkulás ráadásul örökölhető, így ha a családodban volt, aki ebben szenvedett, különösen figyelned kell rá! A kalciumról köztudott, hogy az erős csontok támogatója. Azt is tudnod kell azonban, ahhoz, hogy a kalcium megfelelően be tudjon épülni csontjaidba, D-vitaminra van szüksége, melyről télen a napsütés hiánya miatt külön is gondoskodnod kell.

Fáradtság ellen magnézium

Ha gyakran érzed magad kimerültnek, levertnek, koncentrációs képességed csökken, nem kell rögtön megijedned! Első lépésben kezdj el magnéziumot szedni, hiszen amennyiben „csak” ez a probléma forrása, hamarosan érezni is fogod a javulást! Kiemelten ajánlott a vitaminok és ásványi anyagok bevitele olyan időszakokban, amikor egyébként is fáradtabbak az emberek, közeleg például a „tavaszi fáradtság”.

Ahogy haladunk előre az időben, megfigyelhetjük magunkon, hogy romlik a memóriánk. Veled is előfordult már, hogy a szobába belépve nem tudtad, miért indultál el eredetileg? A magnézium megfelelő bevitelével sokat tehetsz a memóriád megfelelő működéséért is.

C-vitaminnal a szürke hályog megelőzéséért

Ha bármikor szóba kerül az „ajánlott vitaminok 50 felett” témaköre, biztosan találkozni fogsz a C-vitaminnal. A C-vitamin egyébként is csodaszer, lényegében egész életünkben szükségünk van rá, fogyasztása pedig különösen ajánlott a téli időszakban.

Mivel a C-vitamin vízben oldódik, nem lehet túladagolni, de ettől függetlenül sem tanácsos azonban mértéktelenül szedni. Napi 500 mg C-vitamin erősíti az immunrendszert, ráadásul hozzájárul a szürke hályog megelőzéséhez, amiért 5-10 év múlva nagyon hálás leszel. Antioxidánsként továbbá képes semlegesíteni a káros szabad gyököket.

Csökkentsd a demencia kialakulásának esélyét E-vitaminnal!

A demencia talán az egyik legijesztőbb dolog, ami az időskorral járhat, és bár az ötvenes éveidben még nem kell emiatt aggódnod, de egyes kutatások szerint vitaminok segítségével tehetsz ellene, hogy később is csökkenjen az esélye.

Egy néhány évvel ezelőtti kutatás azt mutatja, hogy az E-vitamint fogyasztók között arányaiban alacsonyabb a szellemi hanyatlás mértéke. A kutatás eredményei természetesen nem jelentik azt, hogy az E-vitamint mint konkrét kezelési formát lehet használni a demencia ellen, de nem szabad figyelmen kívül hagyni ezt az új lehetőséget.

(J.D.)   Forrás: HáziPatika, Webbeteg

Vitaminokkal és táplálékkiegészítőkkel télen is megőrizheted az egészséged

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>