Jóga gyakorlatokkal megóvhatod az egészséged, kezdd el a gyakorlást!

A jóga gyakorlása védi az egészséget
A jóga gyakorlása védi az egészséget

A jóga számos kedvező hatással bír az élet minden területén, minden korosztálynak. Csökkenti a stresszt, a szorongást, enyhíti a depresszió tüneteit, fokozza a teljesítőképességet a munkában és a sportokban, emellett csökkenti a szívbetegségek, a túlsúly, a cukorbetegség és a rák kialakulásának esélyét. A jóga jó hatással van közérzetünkre, segít elmélyíteni az önmagunkkal való kapcsolatot. 

A jóga idősebb korban is elkezdhető

A jótékony hatások az idősebb korosztálynak is kedvezőek. Az idő múlásával az izmok merevebbé válnak, az ízületek kevésbé megfelelően működnek, gyakoribb az olyan problémák kialakulása, mint a csontritkulás, ízületi gyulladás és a szívbetegségek. A jóga segíthet az időskori problémák kialakulásának megelőzésében. Fenntartja az izmok lágyságát, a hajlékonyságot, erősíti az ízületeket, emellett az elmére is pozitív hatással bír. Ha az idősebb korosztályba tartozol, pár egyszerű jógagyakorlat elvégzése heti két, három alkalommal hozzájárulhat egészséged megőrzéséhez.

A jóga gyakorlására videókon keresztül is van lehetőséged

Ha felkeltette érdeklődésed, keress fel bátran egy közeledben található jógastúdiót és érdeklődj kezdőknek, vagy idősebbeknek induló tanfolyamok iránt! Ha a kényelem híve vagy, az interneten is feliratkozhatsz online jóga tanfolyamokra, ahol a szakértők videókon mutatják be részletesen az elvégzendő gyakorlatokat. Mielőtt egyedül vágnál bele a pózok gyakorlásába, figyelembe kell venned, hogy a pozícióknak nem szabad fájdalmat okozniuk. Ha fájdalmat érzel, inkább fordulj szakértőhöz!

(K.D.)

A cikk forrása itt >>