Jelek, melyekből kiderülhet, ha az idegösszeroppanás szélén állsz

Az idegösszeroppanás jelei elég egyértelműek
Az idegösszeroppanás jelei elég egyértelműek

Az idegösszeroppanás a stressz és a szorongás okozta állapot, mely azokra tör rá, akik nem tudnak megbirkózni a mindennapok terheivel. Az idegösszeroppanás a szervezetünk által küldött intő jel arra, hogy valami nagyon nincs rendben, és radikális változtatásokra van szükség. Bemutatunk hat jelet, melyekből kiderülhet, ha az idegösszeroppanás szélén állsz.

1. Rendszertelen szívverés

Az idegösszeroppanás számtalan fizikai tünetet produkál, ám leggyakoribb közülük egyértelműen a rendszertelen szívverés. Egy idegösszeroppanás során könnyen előfordulhat, hogy úgy kalapál a szíved, hogy azt érzed, mindjárt kiugrik a helyéből. Ilyenkor lélegezni is nehéz, önmagunk megnyugtatása pedig igazi kihívást jelent.

2. Erős fejfájás

A stressz és a szorongás mind kiváltó okai lehetnek egy erős fejfájásnak. Felgyülemlik bennünk a feszültség, mely végül fájdalmakban ütközik ki. A nyak- és vállmozgatás segíthet megbirkózni a migrénnel.

3. Rendszertelen alvás

Az idegösszeroppanás egyik jele a rendszertelen alvás, a sűrűsödő álmatlan éjszakák. A stressz gyakran rányomja bélyegét az alvásunkra is, nem hagy minket nyugodtan pihenni még éjszaka sem. Előfordulhat az is, hogy túl sokat alszol, reggel mégsem érzed magadat kipihentnek. A rendszertelen alvás hosszú távon súlyos problémákat okozhat, így mindenképpen idejében kezeltetnünk kell.

4. Gyomorfájás

A krónikus hasfájdalom is az idegösszeroppanás jele lehet. A stressz, az állandó idegesség és a szorongás mind-mind problémákat okozhatnak a gyomrunk tájékán. Az emésztőrendszer szorosan kötődik a mentális egészségünkhöz, így ha az agyunkban probléma van, az az emésztésünkben is galibát okozhat.

5. Koncentrációzavar

Az idegösszeroppanás jele lehet az is, ha képtelen vagy a koncentrációra. Az agyad túl sokáig fókuszált túl sok mindenre, és most már képtelenség számára egy adott feladatra összpontosítani. Súlyosabb esetekben a túlterheltség már képtelenné tesz minket arra is, hogy rendesen emlékezni tudjunk, így a memóriánk sínyli meg az idegösszeroppanást.

6. Szorongás

A szorongást a félelem okozza és lehetetlenné teszi, hogy nyugodtan és higgadtan tudjuk kezelni a jelen történéseit. A szorongásra és a pánikrohamokra gyakran írnak fel gyógyszereket, ám jobb, ha először a természetes gyógymódokkal próbálkozunk. Ilyen lehet például néhány gyógytea, vagy akár a jóga is.

Ha észrevesszük magunkon az idegösszeroppanás jeleit, mindenképpen forduljunk orvoshoz! Realizálnunk kell, ha az életünkben valami nincs rendben, fel kell ismernünk, ha lassításra van szükségünk!

(M.F.)                                                                                             A cikk forrása itt >>

Mit tehetünk, ha nem jön álom a szemünkre?

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>