Ismered a fűző nélküli bakancsot? A divat bármit előállít

A divat története a történelem része
A divat története a történelem része

Lenyűgöző látni, hogy az emberek viseletét hogyan befolyásolták az egyes történelmi események és periódusok. Néhány, még ma is viselt stílus klasszikus, és ezért nem fog rajtuk az idő kereke, sosem mennek ki a divatból. De hogyan is változott a divat? 

Ruhák és szoknyák

A ruha- és szoknyadivat drámai változásokon esett át a húszas évek és napjaink között. Közvetlenül az első világháború után a ruhák derékrésze egészen a csípőig süllyedt. Ez a változás kifejezetten fiússá tette a nők húszas évekbeli stílusát. A második világháború során a luxus anyagok, mint például a gyapjú és a selyem mennyiségét erősen szabályozták. Ennek hatására a ruhákat és a szoknyákat bármelyik háztartásban megtalálható anyagokból készítették. A háziasszonyok például ágyneműből, vagy függönyből szabtak a méretüknek megfelelő viseletet.

A nyolcvanas évek kezdetén a divat ismét változott.  A ruhák és a szoknyák újra hosszabbak lettek, és az addigiakhoz képest egy komolyabb dizájnt kaptak. Minél több nő talált munkát a versenyszférában, annál nagyobb volt a kereslet az elegáns, a mai divatban is gyakran hordott szoknyákra és blúzokra.

Cipők

A hatvanas években alkották meg a cipőfűző nélküli bakancsot. Ezek az unisex modellek bőrből, vagy műbőrből készültek, és közkedveltek voltak mind a férfiak, mind a nők körében.  A szandálok és a western stílusú bakancsok is nagyon elterjedtek mindkét nemnél.

A nyolcvanas évekre a magas sarkú cipőknek nagyobb és vékonyabb sarkakat terveztek, és az emberek vették, mint a cukrot. Ha valaki viszont sportosan szeretett volna öltözni, akkor a divat szerint teniszcipőkben kellett járnia, ugyanis akkoriban ez volt a megszokott sportos viselet.

A kilencvenes évekre a divat „visszatért a földre”, és a kényelem volt a lábbelik legfontosabb védjegye. Az évtized során állatvédelmi okok miatt folyamatosan csökkent a bőr felhasználása a cipőiparban. A mai vezető cipőmárkák, mint például az Adidas vagy a Nike, már ezen a ponton robbant be a piacra.

(K.D.)

A cikk forrása itt >>