Így óvd meg a hallásodat 50 felett – öt egyszerű lépésben!

A hallás megóvása a te érdeked is
A hallás megóvása a te érdeked is

Egyre gyakrabban kell visszakérdezned egy beszélgetés alatt? És a tévé hangerő szabályzója is magasabban áll, mint régen? A hallás romlása törvényszerű az évek múlásával. Idővel a belsőfülben lévő szőrsejtek károsodnak, amitől a hangrezgések egy része nem alakul át az agyunknak felfogható jellé. A hallás megóvása ezért 50 felett különösen fontos feladat. Íme, öt lépés a hallás megóvása érdekében!

1. Kerüld a túl hangos közeget!

Az, hogy mi túl hangos, mindenkinek relatív. Ennek ellenére, ha egy közegben fel kell emelned a hangod, hogy beszélgetni tudj, az egész biztosan túl hangosnak számít. A hallás megóvása érdekében kerüld az ehhez hasonló helyzeteket! A 85 decibelnél hangosabb zajok ugyanis károsítják a belsőfülben található szőrsejteket.

Amennyiben mégis egy koncerten vagy egy hangos moziteremben találnád magad, a hallás megóvása érdekében fontold meg a füldugó használatát!

2. Javíts a hallásodon mozgással!

Meglepő kapcsolat áll a hallás megóvása és a mozgás között. A sport ugyanis javítja a szív- és érrendszer működését, ami pedig élénkíti a hallószervek vérellátottságát. Ennek következtében a jótékony hatású antioxidánsok és ásványi anyagok is könnyebben jutnak el a fülbe, így segítve a fül egészségének megőrzését.

3. Tornáztasd meg az agyadat is!

Az agy hatalmas szerepet játszik a hangok közvetítette információk feldolgozásában. Ebből adódóan agyunk tornáztatásával is lehetséges a hallás megóvása és fejlesztése. A stratégiai játékok, sudoku és keresztrejtvény fejtés mind karban tartják kognitív képességeinket. Emellett érdemes a hallásunkat és agyunkat egyszerre próbára tenni. Háttérzaj mellett beszélgetni és kiszűrni a fontos információkat, vagy megtalálni a zajok forrását. Megkülönböztetni hangokat a sötétben és bemérni a távolságukat szintén képes visszafordítani a hallás romlásának folyamatát.

4. Változtass az étrendeden!

A hallás megóvása érdekében érdemes étkezésünkre is odafigyelni. Az antoxidánsok lassítják az öregedést, a B3 vitamin pedig segíti a vér keringését a hallószervekben. A B9 és B12 vitamin agyunk frissen tartásában játszik fontos szerepet. Válogassuk ételeinket ennek tudatában, minél több friss zöldséget, gyümölcsöt és halat iktatva az étrendünkbe!

5. Tartsd tisztán a füled!

Bár fülünk öntisztuló, egyes esetekben azonban a fülviasz felgyülemlése okozhat halláscsökkenést. Ilyenkor olaj alapú fültisztító spray használatával feloldhatjuk a dugulást. A fültisztító pálcika ellenben csak tovább ront a helyzeten. Normális esetben elég, ha zuhanyzás után a törülköző sarkával szárazra töröljük a külső hallójáratot.

(D.R.)  A cikk forrása itt >>

Ha te is rosszul hallasz, érdekelhet egy forradalmi megoldás

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>