Utazás izgalommal: hova menj nyaralni, ha elmúltál 50, és szeretnéd utolérni a fiatalságodat? (x)

Az utazás tökéletes lehetőség arra, hogy 50 éves korunk felett is tökéletesen fiatalon tarthassuk magunkat és szélesíthessük látókörünket. Ez az a kor, ahol már értékeljük a pillanatot és az élmények értékét, úgyhogy a külföldi utak nagy lehetőséget jelentenek.

De nem csak a külföldiek egyébként, belföldön is bőven van lehetőségünk új érzelmekkel töltődni. Ráadásul a modern technológia elég sok aspektusában képes megváltoztatni azt, hogy hogyan és merre utazunk. De például lehetővé teszi azt is, hogy elmerüljünk az izgalmakban a szállodai szobánkban vagy éppen várakozás közben. Igaming szakértő írónk, Deli Péter készített egy rangsort az online értékelésekről a szerencsejátékos szórakoztató oldalak vonatkozásában, ez is segíthet még változatosabbá tenni a nyaralását bárkinek.

A következőkben megnézzük részletesen, hogy mi a legjobb választás, ha a hova menjek nyaralni kérdést tesszük fel magunkat 50 éves korunk felett.

Hová menjünk nyaralni 2023-ban, ha elmúltunk 50 évesek

Amikor külföldi utak jutnak eszünkbe 50 éves korunk felett, akkor már nem igazán keressük az olyan lehetőségeket, ahol hatalmas tömegben, zajos fesztiválokon vehetünk részt.

Ilyenkor inkább már egy hegységben végrehajtott túrára gondolunk, egy erdei kirándulásra vagy egy homokos tengerparton való sétára vagy egy világkörüli utazás lehetőségére. Ha ez igaz állítás ránk, akkor a következő helyek biztosan vonzóak lesznek számunkra.

Costa Rica

Costa Rica minden természetimádó számára igazi kötelező célpont. Hatalmas erdőségek, vízeséses, vulkánok és rengeteg gyönyörű tengerpart. December és április között érdemes eljönni ide, amikor tényleg ki lehet használni a szabadtéri lehetőségeket, mint a túrázás, felfedezés, bálnales vagy éppen a napsütés élvezete a parton.

Mondjuk ez nem egy olcsó nyaralás külföldön, de azért ki lehet egészen jó áron repjegyeket fogni. Vendégünk, Aladar Kollár szakértőnk egy egyedülálló szempontot emelt ki. „Costa Ricában nagyon jó esélyünk van arra is, hogy egy jót horgásszunk egzotikus és extrém környezetben, szóval horgászoknak is ideális választás” – hangsúlyozta.

Új-Zéland

Új-Zéland talán túl messze van, talán túl kicsi, de a hely olyan, amit minden természetimádónak látnia kell egyszer. Rengeteg a gyönyörű táj és annyira sok szabadtéri tevékenységet lehet itt végezni, hogy többet nem fog felmerülni az emberben, hogy hova menjek nyaralni. Lehet

• túrázni,
  • kerékpározni,
  • kenuzni,
  • hegyet mászni,
  • állatokat nézni és ami a legjobb, átélhetjük a relaxált, nyugodt életstílust, amit a maori kultúra hordoz magában.

Az egyetlen hátránya, hogy nagyon messze van és sokat kell érte utazni, de megéri az eltöltött időt az utazás.

Olaszország

Az első kettő nem éppen olcsó nyaralás külföldön, ha magyar pénztárcával nézzük, de Olaszország már egyértelműen ilyen.

Még autóval is néhány óra alatt elérhető, tehát akik szeretnének új élményekkel töltődni és a nyaralás külföldön vonzó számukra, azok tegyenek kirándulásokat Olaszországban. Kóstoljuk végig a fantasztikus olasz étlapot, látogassunk el Firenzébe, nézzünk körül a nyüzsgő Nápolyban vagy csak sétálgassunk egyet Toszkánában. És itt a klíma is olyan, hogy mindenki megtalálja a számítását – lehet síelni és friss hóban taposni, de délen akár barnára lehet pirulni a tűző napon.

India

India. Csak így egy szóban. Ez egy olyan hely, ahova 50 felett biztosan el kell mennie valakinek. Persze nem biztos, hogy könnyen összejön egy ilyen nyaralás külföldön ennyire messze, de mindenkinek ott kell lennie a bakancslistáján ennek a helynek.

Talán elsőre sokkoló lehet a kulturális élmény, de egyben nagyon felnyitja az ember szemét és teljesen megváltoztatja a gondolkodását. Lehet látogatni ősi templomokat Varanasiban, vagy akár el lehet merülni Mumbai őrületes vibrálásában. Hatalmas ország, tele érdekességekkel és egy életet megváltoztató látnivaló csomaggal. Ez minden világkörüli utazás része kötelezően!

Szlovénia

Hova menjek nyaralni 2023-ban, ha nincs már annyira sok tőkém és mégis szeretnék 50 év felettiként jót kirándulni idén? Szlovénia egyértelműen egy tökéletes választás, pedig az ország nem kerül mindig fel az ilyen jellegű listák élére. Nincs akkora nagy tömeg itt turistákból, viszont rengeteg csodálatos természeti látnivaló van és közben pedig kihasználhatjuk a technológia által kínált lehetőségeket.

Például ellátogathatunk a Bledi-tóhoz, ami egy varázslatos hely a hegyek között. Itt lehetőségünk van hajózni a tó közepén található szigetre, ahol egy gyönyörű kis templom áll. Emellett a tó körül számos túraútvonal található, amelyeket akár gyalog vagy kerékpárral is bejárhatunk.

Ha szeretnénk egy kis romantikát csempészni az utazásba, érdemes felkeresni a Postojna-barlangot, ami Európa legnagyobb cseppkőbarlangja. Itt egy vonattal lehet bejárni a barlangot, és csodálatos formációkat láthatunk a cseppkőkben. Emellett a barlang mellett található Predjama kastély is lenyűgöző látványt nyújt, hiszen egy sziklafalba épült.

Konkluzió

Ha azon gondolkodom, hogy hova menjek nyaralni 2023 évében, akkor van számtalan opció. A legjobb nyaralóhelyek Európában is folyamatosan várják az utazókat, viszont ha már elmúltunk 50 évesek és szeretnénk töltődni, akkor van néhány igazán extra választási lehetőség, amelyekkel nagyon tudunk töltődni. Megmutattunk ezek közül néhányat, de sok tucat olyan hely van, amelynek meglátogatása után úgy érezhetjük, hogy teljesen megfiatalodtunk.

Természetesen próbálhatjuk kergetni a fiatalságot és elutazhatunk mondjuk Ibizára vagy más bulis helyre, de lássuk be, olyan helyeken, mint India, Kambodzsa, Ausztrália, Új-Zéland, tényleg olyan élményeket kaphatunk, ami megváltoztathatja az életünket. A lényeg, hogy bármilyen pénztárcával is rendelkezzünk, igyekezzünk kihozni 50 felett minden évben legalább egy olyan utat, ami fantasztikus élménnyel tölt fel minket. Higgyük el, ez a hosszú élet egyik titka is!