Hogyan csökkentheted a menopauza tüneteit kánikulában?

A menopauza tünetei nyáron erősebben érezhetők
A menopauza tünetei nyáron erősebben érezhetők

Hőhullámok, felgyorsult szívverés, éjszakai izzadás. A menopauza jól ismert tünetei egyik évszakban sem mondhatók éppen kellemesnek. A nyár azonban minderre rátesz még egy lapáttal, a forróságban szinte teljesen elviselhetetlenek a menopauza okozta panaszok. Íme, néhány tipp, hogyan vészelheted át az idei kánikulát a változó kor küszöbén!

Öltözködj okosan!

Nyáron könnyű és lenge anyagokból készült ruhát érdemes hordani. A pamut vagy len remek választás lehet, légáteresztő tulajdonságuk miatt. Pizsamát is érdemes ezen anyagokból választani, hogy bőrünk szabadon lélegezhessen.

Szerezz be egy hordozható ventilátort!

Egy kézi ventilátor vagy egy legyező életmentő lehet a forró napokon. Igazi felüdülés, ha éppen a szabadban vagy egy fülledt szobában kell több időt eltöltened.

Térképezd fel a fürdőszobákat!

Amint úgy érzed, hogy hőhullám közeleg, szaladj be a legközelebbi fürdőszobába és hűtsd le magad a csapnál! Egy kis hidegvíz az arcodra segít megküzdeni a menopauza kellemetlen tüneteivel.

Figyelj a folyadékbevitelre!

Mindig legyen nálad egy üveg víz, hogy kellőképp hidratált maradj a nyári hőségben. A túlzott koffein-és cukorbevitel hőhullámokat okozhat a menopauza alatt, így fontos, hogy odafigyelj, mit iszol a nap folyamán.

Szokj le a dohányzásról!

Kutatások kimutatták, hogy a dohányzó nők gyakrabban szenvednek hőhullámoktól, mint nem dohányzó társaik. Ebbe genetikai tényezők is belejátszhatnak, de mindenesetre jobb nem kockáztatni.

Csökkentsd az alkoholfogyasztást!

A menopauza környékén érzékenyebben reagálunk az alkoholra. Ez okozhat hőhullámokat, éjszakai izzadást, álmatlanságot. Az alkohol megnöveli az esélyt az elhízásra, a szívproblémákra és a csontritkulásra is.

Kerüld a fűszeres ételeket!

A fűszeres ételek hatására megemelkedik a testhőmérsékletünk és izzadni kezdünk. Ha nem akarsz lemondani a csípős ételekről, készítsd el őket otthon, hogy ne az étteremben érjen kellemetlenség.

Figyelj a súlyodra!

A menopauza egyik legbosszantóbb mellékhatása az elhízás. Ennek oka a csökkenő ösztrogénszint és az izomszövetek elvesztése a kor előrehaladtával. Kiegyensúlyozott diétával és rendszeres mozgással azonban megtarthatjuk alakunkat, sőt még a további tünetek is csökkenthetnek!

Szabadulj meg a stressztől!

A feszültség és a stressz szintén nem tesznek túl jót a menopauza átvészelésének. Ha valami aggaszt, menj ki a friss levegőre, tegyél egy sétát, és próbálj meg kikapcsolni néhány percre!

Járj úszni!

Keress egy uszodát a közeledben! Az úszás kiválóan lehűti a testet és tökéletes kímélő mozgásforma, ami segít az alakod megőrzésében.

(D.R.)  A cikk forrása itt >>

Mi erősíti fel a menopauza tüneteit?

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>