Ezeket építsd be a napi rutinodba, hogy 50 fölött is fitt maradj!

Egy fitt ötvenes már megdolgozik a kondícióért
Egy fitt ötvenes már megdolgozik a kondícióért

Sara Kooperman, Kathy Smith és Petra Kolber. Mi a közös ebben a három nőben? Mind eszméletlenül fittek, egészségesek és sikeresek, méghozzá úgy, hogy már jóval 50 fölött járnak. Utánanéztünk, mi a titkuk, hogyan maradhat egy nő egy bizonyos kor után is fitt. Persze a rendszeres testmozgás mindannyiuk életében döntő szerepet játszik, válaszuk mégis a napi rutin egy-egy apró meghekkelésére vonatkozott. Lássuk, melyek ezek!

Reggeli séta

A fitt életmód már kora reggel el kell, hogy kezdődjön. Tehát miért is ne indíthatnád a napot egy kellemes sétával? Elmehetsz egyedül kutyát sétáltatni, de alakíthatod a sétát közös programmá a családoddal, barátokkal is. Elég fél-egy óra gyaloglás, ami fitten tart egész nap! Este készítsd elő a sétálós ruhád az ágy mellé, így amint felkelsz, emlékeztetni fog rá, hogy ideje elindulni.

Lélegezz!

A nap folyamán rengeteg minden elterelheti a figyelmed a munkáról. Ahhoz, hogy visszanyerd a koncentrációd és fitt maradhass, csak egy légző gyakorlatot kell elsajátítanod! Dőlj hátra kényelmesen a székedben, lazítsd el a válladat és nyisd ki a mellkasod! Vegyél egy mély lélegzetet, miközben számolj el hatig! Tartsd benn a lélegzeted további hat másodpercig, mialatt próbálj meg beazonosítani egy közeledben lévő hangot! A légkondi zümmögése, egy kutya ugatása az utcáról, de lehet egy énekesmadár halk csicsergése is. Amikor megvagy, lassan, újabb hat másodperc alatt fújd ki a levegőt! Ismételd meg a műveletet négy-öt alkalommal!

Énidő

Az elme kiegyensúlyozottsága elengedhetetlen egy fitt test fenntartásához. Minden nap szakíts legalább negyed órát magadra! Vonulj el, tedd el az okostelefonod, és gondold át a teendőid! Állíts fel elsőbbségi sorrendet és vedd számba a motivációid! Mindezt akár a reggeli kávé mellett, a teraszon ücsörögve is megteheted.

Aludj eleget!

Sokan alábecsülik az alvás fontosságát, amikor a fitt életmód kerül szóba. Pedig a legalább napi hét óra alvás nélkülözhetetlen az egészséges napi rutin kialakításához. Próbálj meg minden nap ugyanakkor lefeküdni és felébredni, hogy a biológiai órád pontosan működhessen.

Tudatos étkezés

Ahhoz, hogy 50 fölött is fitt és sportos lehess, a mozgáson kívül az étkezésre is oda kell figyelni. Hiszen akármennyit is mozogsz, a megfelelő tápanyagok bevitele elengedhetetlen a kirobbanó formához. Ahelyett, hogy azon gondolkodnál, hogyan fogod elégetni a bevitt kalóriákat, fókuszálj arra, hogyan add meg testednek mindazt a tápanyagot, amire szüksége van.

(D.R.)  A cikk forrása itt >>

Ha fitten akarsz élni, kezdd el megérteni a tested igényeit!

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>