Edd magad nyugodtra! Nyugtató ételek a feszültség ellen

A nyugtató ételek neked is segíthetnek
A nyugtató ételek neked is segíthetnek

Gyakran érzed magad feszültnek és ingerültnek? A munkád rengeteg stresszel jár, esetleg a kapcsolataid adnak okot az aggodalomra? A szorongás és a pánik mindannyiunknak ismerős érzések, azonban léteznek olyan nyugtató ételek, amik segíthetnek úrrá lenni rajtuk.

Nem ígérjük, hogy a problémáid varázsütésre megoldódnak, azonban higgadt, kiegyensúlyozott elmével állhatsz elébük. Íme, a nyugtató ételek listája, melyek átlendítenek a nehézségeken!

Lazac

Az Omega-3 zsírsavban gazdag ételek – csakúgy, mint a lazac -, előkelő helyet foglalnak el a nyugtató ételek listáján. Ezek ugyanis csökkentik a bennünk uralkodó szorongást, sőt, még a premenstruációs tüneteket is enyhítik. A lazachoz hasonlóan a makréla, a szardella és a szivárványos pisztráng is gazdag Omega-3 forrás.

Friss gyümölcsök és zöldségek

Egy felmérés eredményei szerint azok a megkérdezettek, akik rendszeresen fogyasztanak friss, nyers gyümölcsöket és zöldségeket, elégedettebbek az életükkel. Kevesebbet feszengenek, és jobban élvezik napi teendőiket. A kísérletben a nyugtató ételek gyümölcs és zöldség részlegéből a répa, a banán, a spenót, a grépfrút, a saláta, a citrusok, a bogyós gyümölcsök, az uborka és a kivi bizonyultak a leghatékonyabbnak a szorongás csökkentésében.

Tökmag

A félkész ételek elterjedésével egyenes arányban nőtt a népesség magnézium hiánya. Ezek a termékek ugyanis ásványi anyagokban és vitaminokban igencsak szegények. Magnéziumhiányt idéznek elő, ami pedig gyors kimerültséget, ingerültséget okozhat. Ennek megelőzésére vegyük fel a nyugtató ételek közé a tökmagot is. Negyed pohár tökmag ugyanis fedezi a napi magnézium bevitelünk felét.

Fermentált élelmiszerek

A fermentált élelmiszerek elősegítik, hogy beleink egészséges mikrobákkal, probiotikumokkal népesüljenek be. Kutatások pedig kimutatták, hogy mindezek csökkentik a stressz okozta tüneteket. Éppen ezért a joghurt, a kefir vagy a kombucha tea is felkerülhet a nyugtató ételek listájára.

Étcsokoládé

Egyes ízletes ételek, ahogyan az étcsokoládé is, stimulálja az agyunk jutalomközpontját. Ennek következtében dopamin szabadul fel, ami pedig jobb kedvre derít minket. Azonban nem szabad túlzásba esnünk sem. A csokoládé cukrot tartalmaz, így nagy mennyiségben több kárt okozunk vele, mint jót. Ugyanakkor egyetlen kocka étcsoki lefekvés előtt a nyugtató ételek frissítő hatásával hat majd ránk.

(D.R.) A cikk forrása itt >>

A férfi- és a női agy közötti 10 különbség

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>