Bőrfiatalító antioxidáns kisokos: minden, amit a csodatévő anyagról tudnod kell

Bőrfiatalító antioxidáns, amire mindenkinek szüksége van 50 felett
Bőrfiatalító antioxidáns, amire mindenkinek szüksége van 50 felett

Nap mint nap találkozunk a bőrfiatalító antioxidáns fontosságát hirdető reklámokkal, cikkekkel, tanácsokkal. De nézzünk kicsit a dolgok mögé: mi egyáltalán az antioxidáns és milyen folyamat eredményeképpen segíti bőröd fiatalon tartását?

Mi az antioxidáns?

Ahogy a nevéből is következtethetsz rá, ez egy oxidációt gátló vagy legalábbis késleltető anyag. Egy részüket szervezeted maga is képes előállítani, másik részét viszont neked kell bevinned olyan ételek fogyasztásával, melyek tartalmazzák. Az antioxidánsok fő feladata, hogy felvegyék a harcot a szabad gyökökkel, melyek többek között a daganatos megbetegedésekért és az öregedésért is felelősek.

Hogyan fejtik ki hatásukat az antioxidánsok?

Szervezetedet naponta bombázzák a szabad gyökök, melyek az abban zajló természetes folyamatok során keletkeznek. Ezek a nagy reakcióképességű molekulák a sejtekkel találkozva „ellopják” elektronjukat, ezáltal komoly károkat okozva. Ennek eredményeként lassul a sejtregeneráció, mely bőrödön is meglátszik: szárazabbá, vastagabbá és kevésbé rugalmassá válik.

A szabad gyökök keletkezését nem tudod elkerülni. Főként olyan külső okok miatt, mint a szmog, a stressz vagy akár az UV-sugárzás, melyek még inkább rásegítenek a folyamatra. Az antioxidánsban dús étrenddel azonban küzdhetsz ellenük. Az antioxidánsok képesek semlegesíteni a szabad gyököket azáltal, hogy saját elektronjukat „beáldozva” feleslegessé teszik azt, hogy a szabad gyököknek a sejtekben kelljen kárt tenniük.

Szervezetünk antioxidáns termelése azonban az idő előrehaladtával csökken, így 50 felett különösen ügyelned kell a pótlásukra. Erről kétféleképpen gondoskodhatsz:

  • antioxidáns tartalmú élelmiszerek fogyasztásával
  • antioxidáns tartalmú kozmetikumok használatával

Bőröd szépségének és egészségének megőrzése érdekében leginkább A-, E-, és C-vitaminokra és Q10-koenzimre van szükséged, mely mind bőrfiatalító antioxidáns is egyben.

A kozmetikumok esetében könnyű dolgod van, hiszen csak el kell olvasnod a termékek leírását a „kulcsszó” után kutatva. És mi van az étrenddel?

Milyen élelmiszereket érdemes többet fogyasztanod?

Italok tekintetében az antioxidánsok királya egyértelműen a zöld tea, ugyanis számtalan remek tulajdonága mellett nagy koncentrációban található benne polifenol is.

A vitaminok pótlásához elsősorban a növényi eredetű élelmiszerek arányát kell növelned az étrendeden belül.

A-vitaminért fogyassz édesburgonyát, spenótot, sárgarépát, jégsalátát. E-vitamint találsz például az avokádóban, a kaliforniai paprikában, vagy az olíva olajban. Jolly Joker a brokkoli, mely mindkét vitaminban dúskál.

A C-vitamin pótlása céljából válassz gyümölcsöket, így citrusféléket, kivit, dinnyét vagy épp áfonyát.

A zöldségekben és gyümölcsökben gazdag, változatos étrend tehát nem csak egészséged, de szépséged kulcsa is. Vedd komolyan az egészséges életmódot, és maradj fiatal 50 felett is!

(J.D.) A cikk forrása itt >>

Dermaroller: bőrfiatalítás sebészkés nélkül

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>