Az öregedésgátlás kimegy a divatból? Nagyon úgy tűnik.

Az öregedésgátlás már a múlté
Az öregedésgátlás már a múlté

Biztosan te is sokszor hallottad már a szépségipar egyik legnépszerűbb szavát, ami az öregedésgátlás, angolul anti-ageing. Ez a fogalom régóta uralja azt a nézetet, ahogyan a szépséghez állunk. Akárhogy is nézzük, az öregedésgátlás mint szó, önmagában nagyon megbélyegző. 

Ezt jól mutatja, hogy egyre több világhírű magazin áll ki ennek a használata ellen, ugyanis nem mindegy, hogy fiatalításról, vagy öregedésgátlásról beszélünk-e. Hogy miért? A kérdésre a választ Kathleen Baird-Murray, a Financial Times írójának vélemény cikke mutatja be.

Háború indult az anti-ageing ellen

Évekig a szépséggel foglalkozó magazinok egyik meghatározó eleme volt az öregedésgátlásra való felhívás. Mára ez a felfogás megváltozni látszik. Sokak szerint itt az idő búcsút inteni az öregedésgálás szónak, és annak a szemléletnek, amely ezt övezi. Számos nagy magazin, mint az Allure és az Elle háborút hirdettek az öregedésgátlás mítosza ellen.

Michelle Lee, az Allure magazin vezető szerkesztője például megtiltotta ennek a szónak a használatát. Szerinte a felfogás megváltozatásához az első lépés az öregedéshez való hozzáállásban rejlik. „Ennek a szónak a használatával az a baj, hogy azt üzeni, maga az öregedés egy olyan állapot, amely ellen küzdeni kell”- mondja Michelle Lee.

Lényeges, hogy elfogadjuk-e az öregedést

Az öregedésgátlás régimódi szemléletével megy szembe az olasz Vouge magazin új vezető szerkesztője, Emanuele Farneti, aki az októberi kiadványt kifejezetten a 60 év feletti nőknek szánta, és a 73 éves Lauren Hutton színésznőről jelenített meg egy portrét. A színésznő mindegyik képen magabiztosan, méltóságteljesen és boldogan néz ki. Farneti szerint az öregedésben is lényegi pont, hogy mennyire állunk hozzá befogadóan.  “A befogadás nemcsak etnikai és vallási szemléletekre igaz, hanem az életkorra is”- tette hozzá.

Nem kérünk az öregedés emlegetéséből!

Mára azt láthatjuk, hogy az öregedésgátlás jelensége, a szépségipar egyik legnagyobb ellentmondásává vált. Érthető módon mindenki szeretne fiatalos megjelenést és üde bőrt, de mégsem szeretik a nők, ha az ’öregedéssel’ bélyegzik meg őket. „Az öregedésgátlás azért tűnik egyre inkább elavult kifejezésnek, mert arra utal, hogy a nő értéke a kinézetében van, amelynek lejárati dátuma van”- mondja Alexia Inge, a Cult Beauty társalapítója és társ-vezérigazgatója. „Ez nem egy modern felfogás, így annak a módja, hogy modernek legyünk az, hogy teljesen át kell dolgozni a termékek megnevezését és csomagolását”- tette hozzá Inge.

Javíthatjuk az öregedés mellékhatásait!

Sue Y Nabi, a L’Oréal és a Lancôme egykori elnöke szerint igaz ugyan, hogy nem harcolhatunk az öregedés ellen, de lehet javítani a mellékhatásait annak érdekében, hogy az 50-es, 60-as és 70-es éveikben járó nők is a lehető legjobban nézzenek ki. A hangsúlynak ezentúl az olyan szavakon kellene lennie, mint a ragyogás, az ápolás, a gyógyítás és a frissesség.

Természetesen azt senki nem gondolja, hogy a szavak megváltozásával az öregedés is megállítható, de az egyértelmű: ahogyan beszélünk róla, annak tükrében is gondolunk rá. Azt pedig régóta tudjuk, hogy a gondolataink meghatározóak, így a fiatalos gondolkodás az arcon is jobban megjelenik majd.

(H.N.)

A cikk forrása itt >>