Te is nassolsz éjjel? Nem kellene!

Az egészség és a diéta összefügg
Az egészség és a diéta összefügg

Az egészséges életmód egyik legelterjedtebb ellensége az éjjeli nassolás. A nassolók pedig sokféle indokkal állnak elő. „A férjemmel vacsora után leülünk tévét nézni, és ehhez a szokáshoz elengedhetetlen a nassolás” – halljuk a meggyőző érvet. 

„Kilenc óra körül ehetnékem támad, és attól félek, ha nem kapok be valamit, éjjel felkelek a gyomorkorgásomra és nem fogok tudni aludni.”

„Túl gyenge vagyok, hogy ellenálljak ez éjjeli nassolásnak.”

Több oka lehet annak, hogy miért maradunk éhesek egy viszonylag kiadós vacsora után is.

A vacsorázók mással voltak elfoglalva étkezés közben

Rádiót hallgattak, vagy a telefonjukat nyomkodták, emiatt nem érezték elégnek az adagot. Egy hosszú nap után fáradtnak érezték magukat és úgy gondolták, minél többet esznek, annál több energiájuk lesz.

Kisebb az akaraterejük

Napközben sok mindennek ellen tudtak állni, de estére beadják a derekukat. Ez hatványozottan igaz, ha csak a napközbeni étkezésre gondolunk. Hányszor fordult már elő velünk, hogy napközben fontos volt a diéta, este mégis vétkeztünk?

Inkább reggel vagy délután együnk többet?

Számos ellentmondás van az éjszakai nassolást kutató szakemberek közt arról, hogy mennyire káros a jelenség. Érthető módon sok kutatás foglalkozik étkezésünk megfelelő beosztásával.

Az európaiak ismertek a késői vacsorákról, mégis arányaiban kevesebb a túlsúlyos ember, mint például Amerikában. Mindenki teste más, ezért felejtsd el az összes „általános bölcsességet”! A legfontosabb, hogy mindenki hallgasson a saját testére és azt egye, amire szüksége van. Lényegében a késői étkezés csak akkor problémás, ha igazából nem is voltál éhes.

(K.D.)

A cikk forrása itt >>