Így vesd be a tudatosságot a stressz ellen!

A napi stressz ellen legjobb a tudatosság
A napi stressz ellen legjobb a tudatosság

Az élet ritmusa egyre gyorsabb, akármerre nézünk, stressz vesz minket körül. Gazdasági, politikai és társadalmi feszültségek kereszttüzében élünk, nem tudjuk, hogyan kéne megbirkóznunk a sok nehézséggel. Pedig a túlzott stressz hamar rámehet az egészségünkre. A tudatosság azonban ellenszere lehet az aggodalmaknak.

Mi fán terem a tudatosság?

A „mindfulness”-t mi tudatosságként fordítjuk, ugyan lexikonbeli magyar megfelelője még nem igazán született. A tudatosság lényege, hogy minden pillanatban figyelmet fordítunk az érzéseinkre és a környezetünkre. Tisztában vagyunk vele, hogy mi történik körülöttünk, és mi zajlik bennünk, ennek köszönhetően minden helyzetben a megfelelő módon tudunk jelen lenni.

Miért jó a tudatosság?

A tudatosság segít, hogy mindig nyugodtak, fókuszáltak és kiegyensúlyozottak maradhassunk. Megóv minket a belső drámáktól, a felesleges rosszérzésektől. A tudatosságnak köszönhetően elfogadjuk az élet eseményeit, hagyjuk, hogy azok a saját medrükben folyjanak. No, ez persze nem jelenti azt, hogy teljes passzivitással figyeljük a történéseket. A tudatosság során tisztábban látunk, egyszer sem veszítjük el a fejünket, ez pedig segít, hogy jó döntéseket hozhassunk meg.

Megfigyelő légy, ne ítélkező!

A stressz ellen segíthet, ha a megfigyelő szerepét öltjük magunkra és nem pedig az ítélkezőjét. Ha nyugodtak és kívülállók maradunk, ha megpróbálunk mások fejével gondolkodni, mások helyzetébe képzelni magunkat, akkor sokkal higgadtabbak és megértőek lehetünk, így kevesebb stressz ér bennünket.

Tanuld meg elengedni a belső drámáidat!

Mérhetetlenül sok drámával küszködünk nap mint nap, ám ezek java a fejünkben dúl. Meglehetősen kevesebb stressz érne bennünket, ha nem generálnánk újabb és újabb problémákat a fejünkben.

Mindig tudd, hogy érzéseid persze lehetnek, de te magad sosem válhatsz az érzéseiddé! Add át magad az érzéseknek, tapasztald meg őket, de ne időzz túl sokat a negatív gondolatokkal, ne akard őket túlszőni a fejedben!

Tanulj meg meditálni!

Stressz ellen csodákra képes a meditáció. Kifejezetten jótékony, ha minden nap szánsz magadnak időt a kikapcsolódásra. Pár perc is elég rá, amikor magadba nézel, amikor rendszerezed a gondolataidat. Ne becsüld alá a benned rejlő gondolatok hatalmát!

Élj a mában!

Meg kell tanulnod elengedni a múltat, ugyanis az csak egyre több és több stresszt szül. Ha a múltbéli dolgokon aggodalmaskodsz, megakadályozod magadat abban, hogy igazán megélhesd a jelent és befogadhasd azokat a pozitív dolgokat, amiket kínálni szeretne neked.

Találd meg az egyensúlyt!

Tenned is kell azért, hogy az életedben kevesebb stressz legyen. Válogasd meg a társaságodat, légy olyanokkal, akik építenek! Figyelj oda arra is, hogy egészséges életmódot folytass, mind az étkezésedre, mind a sportolásra ügyelned kell! A tudatosság az életed minden területén fontos, hogy jelen legyen.

(M.F.) A cikk forrása itt >>

Az 50 feletti szexiség egyszerű titkai

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>