7 egyszerű tipp, amellyel távol tarthatod a magány érzését

A magány érzése veszélyes lehet, ha tartós
A magány érzése veszélyes lehet, ha tartós

A magány egy végtelenül komplex érzés, melyet nem egyszerű definiálni. Akármikor ránk törhet, függetlenül attól, hogy hány ember vesz minket körül. Ha a magány tartósan van jelen az életünkben, könnyen depresszióig fajulhat, pont ezért fontos szembeszállni vele, és mindent elkövetni, hogy elűzhessük, mi uralkodhassunk fölötte és ne ő fölöttünk. 

1. Vedd észre, a magány nem tény, hanem érzés!

Amikor magányosnak érzed magadat, a memóriád hívja elő az érzést, de korántsem biztos, hogy a jelenben is egyedül vagy. Az agyunkat úgy programozták, hogy a fájdalmakra fókuszáljon, így nem meglepő, hogy a magány érzése olykor eluralkodik fölötted. Irányítsd a gondolataidat!

2. Kérj segítséget!

A legtöbb magányos ember magába fordul és átengedi magát a melankóliának. Fatális hiba ez, hiszen ilyenkor az segít, ha megosztjuk másokkal a problémáinkat, negatív gondolatainkat. Ha valaki vállán vigaszt lelünk, vagy valaki akár egy-két szóval eléri, hogy pozitívabban gondolkozzunk, a magány érzése máris halványodni kezd. Ne zárkózz be!

3. Tervezz!

Ha úgy érzed, rendszeresen tör rád a magány érzése, ki kell alakítanod egy másik rendszert is, amellyel legyőzheted azt. Ne kapaszkodj az egyedüllétbe! Amint rád tör az érzés, hívj föl valakit vagy menj emberek közé! Ne hagyd, hogy bekebelezzen a magány!

4. Fókuszálj mások szükségleteire!

Sétálhatsz az utcán lebiggyesztett fejjel, arra fókuszálva, hogy mennyire egyedül érzed magadat, vagy helyette kihúzhatod magadat és mosolyogva figyelheted a többi embert. Sokat segít, ha nem erősíted fel a magányt, helyette inkább másokra figyelsz. Segíts a körülötted levőknek és hagyd, hogy a karma veled is jót tegyen!

5. Keress hozzád hasonlókat!

Ma már nagyon könnyű barátokat szerezni. Az internet, a tömérdeknyi sportolási lehetőség és szabadidős klub mind-mind lehetővé teszi, hogy ne kelljen egyedül lenned. Kutasd föl azokat az embereket, akik hasonló érdeklődési körrel bírnak, mint te! Az is sokat segíthet, ha olyanokat találsz, akik hasonló problémákkal küzdenek, mint te. Együtt könnyebben megy a gondokon való felülkerekedés.

6. Soha ne mondj le találkozót!

A magányos emberek gyakran mondják le előre megbeszélt programjaikat, és gyakran gubóznak be. Fontos, hogy ne zárkózz el a lehetőségeidtől, és hogy nyitott legyél az újdonságokra. A magány érzéséből csak úgy zökkentheted ki magadat, ha fejest ugrassz az új kihívásokba.

7. Ne rakd túl magasra a lécet!

A magas elvárások csak csalódást szülnek. Ha új programokra is mész, de nem érzed tőlük magadat jobban vagy felszabadultabban, akkor se add fel! Nem egy új hobbitól kell várnod a megváltást. A magányból való kiút egy folyamat, az életed értelmét időbe telik megtalálni.

(M.F.)                                                                                             A cikk forrása itt >>

A magányosság érzése összefügg az egészséggel

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>