5 város, amelyben nem kell loholva nyaralni

Egy kényelmes, lassú tempójú utazás alatt valóban kipihenhetjük magunkat

Sokan vagyunk, akik utazás közben szeretjük kihasználni az időnket. A pihenésnek szánt nyaralás azonban olykor olyan zsúfoltra sikeredik, hogy fáradtabban térünk haza, mint amikor elindultunk. Bemutatunk öt várost, melyeket a leghatásosabban lassú tempóban, laza időbeosztással fedezhetünk föl.

1. Edinburgh, Skócia

Edinburgh

A skót fővárosban barangolva olykor összezavarodunk, hogy vajon egy festményben sétálgatunk-e éppen. Stockbridge környékén rengeteg kis utca várja a látogatókat, hogy kedvükre barangolhassanak és veszhessenek el közöttük. A gregorián házak közül bármelyiket szívesen birtokolnánk. Ha házra nem is telik, a vasárnaponként kitelepülő piacokon garantáltan találunk magunknak némi vásárfiát.

Edinburgh nem csak városnézésre alkalmas. Rengeteg eldugott strand található a város közelében, melyeket megéri felfedezni. Az esőtől mentes napokon kellemes időt tölthetünk el a festői partszakaszokon.

2. Nagyszeben, Románia

Nagyszeben

A középkori városka három negyedből áll, melyeket megéri mind felfedezni, hiszen mindet más jellemzi. Európa 8. legidillibb városkája egyáltalán nem zsúfolt, kevesen lakják. Romantikus hangulatát pont családias méreteinek köszönheti. A történelem megéled, amikor Nagyszeben utcáit járjuk, nem is véletlen ez, hiszen egykor Európa egyik legbefolyásosabb városának számított. Mesés építmények, utcai művészek és otthonos kávéházak várják az ide látogatókat.

3. Hannover, Németország

Hannover

Az egyik legzöldebb városban több tucat park vár ránk, ahol nyugodt tempóban magunkba szívhatjuk a természet gyönyörűségét. Orchidea kiállítások, üvegházak és gyógynövényes kertek között barangolhatunk, amíg csak kedvünk tartja. Az Eilenriede Park a New York-i Central Park kétszerese, így egészen biztos, hogy nem egyetlen délután alatt szeretnénk keresztülrohanni rajta. Ha meguntuk a sok zöldet (ez szinte lehetetlen), akkor szobrok, szökőkutak és épületek varázsolnak el minket.

4. Bécs, Ausztria

Bécs

Ha olcsón szeretnénk márkás ruhákhoz jutni, mindenképpen javasolt egy bécsi utazás. A használt és az új ruhákat is jó áron csíphetjük meg. Jó vétel után kutatva akár napokat is eltölthetünk itt. Bolhapiacok százai várnak ránk, de ha a vásárlás nem vesz le minket a lábunkról, akkor is rengeteg kulturális program közül válogathatunk. Megéri felkeresni a Schönbrunni kastélyt, ahol lenyűgöző császári pompa fogad minket.

5. Göteborg, Svédország

Göteborg

Ismerkedésre az egyik legalkalmasabb város ez, mely ugyan híres autógyártásáról és magas épületeiről, mégis az egyik legkörnyezetbarátabb hely Európában. Bérelhetünk biciklit, így a város minden zegzugába eljuthatunk. Rengeteg olcsó étterem és múzeum közül válogathatunk. Megéri egy több napos utazás, hiszen a város hangulata csak hosszabb idő alatt jár át minket.

(M.F.)                                                                                            A cikk forrása itt >>

Keresed a tökéletes szállást a nyaraláshoz? Segítünk egy listával!

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>