5 tény, amit nem tudtál az alvásról

Alvás közben agyunkban sokféle folyamat zajlik
Alvás közben agyunkban sokféle folyamat zajlik

Életünkből 20-25 évet alvással töltünk. Azt hihetnénk hát, hogy mindent tudunk róla. Íme, öt tény, mely rádöbbenthet, hogy talán még van mit tanulnunk. 

1. A REM fázis fejleszti a kreativitást

Az alvás ezen szakaszában sokat álmodunk. Agyi aktivitásunk ilyenkor roppant erős. A mendemondák szerint a híres Beatles szám, a Yesterday és a Frankeinstein is álmokban ihletődtek. De több író is vallotta már könyvét az alvás melléktermékének. Irány lefeküdni, hátha álmodban neked is eszedbe jut egy több milliót érő ötlet!

2. Egész éjjel álmodunk

Nem csak az alvás utolsó szakaszában álmodunk. De mivel a többi fázisban sokkal kevésbé élénk és bizarr a fantáziánk, kevésbé emlékszünk az akkor alkotott képzelgéseinkre.

3. Az alvás hiánya antidepresszánsként használható

Az alvásmegvonás fura eufórikus állapotot eredményez. Az 1970-es években a depresszió gyógyítására is használták. Sajnos azonban a rosszkedv visszatért, amint a pácienseket újra aludni hagyták. Persze nem meglepő, hogy vékony jégen táncolt a módszer, hiszen ha túl sokáig hanyagoljuk az alvást, romolhat memóriánk és más egészségügyi panaszok is felléphetnek.

4. Eltérő az alvásigényünk

A Pennsylvania Egyetem kutatásai kimutatták, hogy átlagosan valóban nyolc óra alvásra van szükségünk, hogy koncentrációnk megfelelő legyen napközben, de az adatok egyénenként nagy különbségeket mutathatnak. Van, akinek tíz, de van, akinek csupán öt órányi alvás is elegendő. Utóbbi csoportot képviselte a híres Margaret Thatcher is.

5. Léteznek éjjeli baglyok

A korán lefekvés és korán felkelés nem passzol mindenkihez. Kutatások szerint vannak, akik genetikailag hajlamosabbak az éjszakázásra. Egyes megfigyelések szerint kreatívabbak is azok, akik a későn lefekvők táborát erősítik. Gyakran forgolódsz álmatlanul? Lehet, hogy ez jót jelent.

(M.F.) A cikk forrása itt >>

Ha a cikkel kapcsolatban bármi eszedbe jutott, írd meg nekünk! Ezt egyszerűen megteheted ide kattintva  >>